Facebook dla biznesu, jak prowadzić konto cz. I

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z prowadzeniem biznesu na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, jakim jest Facebook, nasza seria artykułów jest dla Ciebie! Z tej części dowiesz się, dlaczego warto założyć profil firmowy, a także poznasz mocne strony platformy.

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy o zasięgu ogólnoświatowym. Miesięcznie korzysta z niego już 2.8 miliarda aktywnych użytkowników. Dziennie posługuje się nim 1.84 miliarda osób. Trzeba przyznać, że statystyki mówią same za siebie. Na ten moment ciężko znaleźć kraj, w którym Facebook nie miałby rzeszy swoich wiernych fanów. Gigant wśród mediów społecznościowych od lat cieszy się niesłabnącą popularnością i wszystko wskazuje na to, że na razie tak zostanie.

Podstawowym zadaniem Facebooka jest umożliwienie korzystającym z platformy podtrzymania kontaktów międzyludzkich. Portal pozwala użytkownikom nie tylko na publikację postów, dodawanie zdjęć, filmów czy stories. Przy pomocy Facebooka jesteśmy w stanie również prowadzić biznes, a co za tym idzie, docierać do większej grupy odbiorców czy skutecznie sprzedawać. 

Dlaczego warto założyć konto firmowe na Facebooku?

Firmowy profil na Facebooku umożliwia wszelkiego rodzaju organizacjom, a także członkom bezpłatne dotarcie do nowych odbiorców. Dzielenie się ze społecznością postami sprawia, że potencjalni i stali klienci są na bieżąco z ofertą Twojej firmy. Ponadto prowadzenie profilu biznesowego na Facebooku daje możliwość nawiązania interakcji z osobami, które śledzą nasz fanpage. Komentarze, polubienia i udostępnienia sprawiają, że prezentowana przez Ciebie oferta dociera do znacznego grona odbiorców, którzy mogą stać się przyszłymi klientami Twojej firmy. Założenie profilu biznesowego na Facebooku pozwala na indeksowanie strony przez Google. Zabieg ten zdecydowanie ułatwi jej wyszukanie potencjalnym klientom.

Jak widzimy, jest wiele powodów skłaniających do prowadzenia profilu biznesowego na Facebooku. Portal społecznościowy to świetne narzędzie komunikacji, które dodatkowo może stać się sposobem na promocję prowadzonej przez Ciebie branży.

Mocne strony, czyli czym wyróżnia się Facebook?

Facebook, jako najpopularniejszy obecnie portal społecznościowy oferuje niezliczoną ilość możliwości nie tylko przy prowadzeniu konta prywatnego, ale również firmowego. Dlatego, jeśli planujesz założyć profil, warto znać zalety, dzięki którym realizowanie planu biznesowego będzie czystą przyjemnością. Przy tworzeniu konta, nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat. Profil biznesowy jest bezpłatny. Na uwagę zasługuje również fakt, że Facebook jest łatwy w obsłudze. Utworzenie profilu nie zajmie Ci więcej niż kilka minut. Stroną możesz zarządzać, wykorzystując Facebook Business Suite i Creator Studio. Uruchomisz je zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i urządzeniu mobilnym. Ponadto Facebook oferuje szereg bezpłatnych narzędzi, dzięki którym w zależności od wybranego przez Ciebie modelu biznesowego, osiągniesz wyznaczone cele.

Kontakt z klientami, czyli jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia konta firmowego. Strona na Facebooku posłuży Ci do budowania relacji z potencjalnymi i stałymi klientami, a także do utrzymywania kontaktów ze społecznością. Z kolei reklamy na Facebooku pomogą rozwinąć markę i poszerzyć grono Twoich odbiorców. Do tego celu najlepiej sprawdzą się narzędzia reklamowe Facebooka do tworzenia reklam, konfigurowania budżetu i planowania strategii.



Copyright 2022 ENPIRE. Polityka prywatności & Cookies
ENPIRE ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz | NIP: 9532556300 | REGON: 340351420 | tel. +48 52 569 91 62