Facebook dla biznesu, jak prowadzić konto cz. II

Prowadzisz biznes i masz w planach założenie profilu firmowego na Facebooku? Zanim to zrobisz, koniecznie poznaj kilka skutecznych sposobów, jak odnieść sukces w branży. Dzięki serii naszych artykułów dowiesz się jak utworzyć konto biznesowe, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności oraz do czego służy Facebook Business Suite.

Zanim zaczniesz prowadzić profil biznesowy na Facebooku

Po pierwsze, zdefiniuj grupę odbiorców na podstawie takich kryteriów, jak wiek, położenie geograficzne czy zainteresowania. Zabieg ten pozwala na skuteczne dotarcie do przyszłych klientów. Jeśli stworzysz już określone grono, Facebook pomoże znaleźć Ci grupy podobnych odbiorców na podstawie na przykład zainteresowań zbliżonych do osób, które już polubiły Twój profil.

Po drugie, pokaż swój dream team! Przeglądający Facebooka, wchodząc na profile firmowe w celu skorzystania z usług bądź zrobienia zakupów w sklepie, chcą wiedzieć, kto tworzy biznes. Zadbaj o to, aby co jakiś czas na profilu pojawiało się zdjęcie, na którym jesteś Ty oraz Twoi pracownicy. Zgodnie ze statystykami, takie posty trafiają do większego grona odbiorców aniżeli te ze zwykłymi zdjęciami stockowymi. Postaw na kreatywność! Obchodzicie w firmie ważne wydarzenie, a może Twój pracownik ma urodziny? Chcesz pochwalić się zespołem tworzonym przez fantastyczne osoby? Jeśli tak, chwyć za aparat i pokaż społeczności na Facebooku, z kim pracujesz! 

Po trzecie, wzbudź aktywność swoich odbiorców. Postaraj się, aby osoby wchodzące na Twój profil miały okazję do aktywności na fanpage’u. Zorganizowanie konkursu, w którym nagrodą będzie zniżka na produkt z oferty, bądź gadżet z logiem firmy, zwiększy nie tylko ruch na stronie, ale również zasięgi w social mediach. Działania te znacząco przyczyniają się także do zwiększenia grupy odbiorców.

Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku?

Jeśli chcesz posiadać konto biznesowe na Facebooku, musisz mieć profil prywatny, mimo że profil i strona firmowa są od siebie niezależne. Nie martw się, Twoje konto prywatne nie będzie widoczne dla pozostałych użytkowników. Jednak z uwagi na fakt, że portal społecznościowy bardzo mocno dba o weryfikację tożsamości, istnieje potrzeba posiadania konta prywatnego utworzonego na prawdziwe imię i nazwisko. To również zapewnienie użytkownikom gwarancji autentyczności Twojego fanpage’a, co znacznie zwiększa jego wiarygodność w oczach potencjalnych klientów.

Tworzenie konta firmowego jest niezwykle proste. Wejdź na prywatny profil na Facebooku. Następnie po prawej stronie, u samej góry, obok swojej miniaturki zdjęcia należy wcisnąć plusik. Z dostępnych kategorii wybierz „Strona”. Kolejno uzupełnij wszystkie wymagane informacje i kliknij opcję „Utwórz stronę”. Gotowe!

Facebook Business Suite —  wszystkie konta w jednym miejscu

Prowadzenie kont firmowych na Facebooku oraz Instagramie jest możliwe również dzięki Facebook Business Suite. Narzędzie pozwala zarządzać wszystkimi kontami z jednego miejsca. To niezwykle wygodne rozwiązanie, wpływające na lepszą organizację. Jedną z wielu zalet korzystania z narzędzia jest błyskawiczny dostęp z poziomu ekranu głównego do informacji dotyczących firmy. Aktualizacje, posty, reklamy oraz statystyki to wszystko znajduje się w jednym miejscu.

Facebook Business Suite umożliwia swobodne korzystanie ze skrzynki odbiorczej. Odczytywanie wiadomości i komentarzy ze strony na Facebooku, kont na Messengerze i Instagramie, a także tworzenie automatycznych odpowiedzi, pozwala zaoszczędzić czas. Jeśli używasz tego narzędzia, zapewne wiesz, że istnieje też opcja tworzenia i planowania postów. Facebook Business Suite pozwala na dostęp do nowych powiadomień, dotyczących strony na Facebooku i konta na Instagramie.

Facebook Business Suite umożliwia też dostęp do Menedżera sprzedaży oraz Menedżera reklam. Możesz w szybki i prosty sposób tworzyć reklamy, promować posty i stronę. Narzędzie pozwala też na wyświetlanie statystyk. Szczegółowe informacje pozwolą dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia Twojego konta firmowego.



Copyright 2022 ENPIRE. Polityka prywatności & Cookies
ENPIRE ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz | NIP: 9532556300 | REGON: 340351420 | tel. +48 52 569 91 62