
Facebook dla biznesu, jak prowadzić konto cz. III
Prowadząc profil biznesowy, warto znać najpopularniejsze funkcje, jakie oferuje nam Facebook. Z tego artykułu dowiesz się, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż i zasięgi, a także poznasz sprawdzone rozwiązania, dzięki którym Twoje konto firmowe będzie atrakcyjne dla odbiorców.
Facebook — najpopularniejsze funkcje, z których powinieneś skorzystać
Jeśli założyłeś konto, koniecznie uzupełnij informacje o firmie. Facebook daje użytkownikom biznesowym możliwość wzbogacenia strony o szczegółowe dane takie jak: adres, numer telefonu, godziny pracy, kategorie itp. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu potencjalni klienci bez problemu znajdą najważniejsze informacje o Twojej firmie.
Na koncie biznesowym możliwe jest także publikowanie postów na tablicy Twojego fanpage’a. To zdecydowanie najszybszy sposób na udostępnianie informacji na stronie. Do publikowania postów możesz wykorzystać specjalistyczne narzędzia do publikacji, przy pomocy których możesz zarządzać między innymi harmonogramem postów.
Prowadząc profil firmowy koniecznie ustaw przycisk CTA. Jest on bardzo przydatny, ponieważ zachęca odbiorców do wykonania konkretnego działania. Biznesowa strona, podobnie, jak prywatne konto ma też skrzynkę odbiorczą, dzięki której możliwe jest udzielanie odpowiedzi na wiadomości od osób na Facebooku, Instagramie i w Messengerze. Jeśli prowadzisz profil biznesowy, warto wykorzystać także specjalne narzędzia do porządkowania wiadomości i automatyzacji odpowiedzi.
Zależy Ci, aby nawiązać kontakt z klientami i rozwinąć swoją firmę? Wykorzystaj narzędzia: Wydarzenia i Spotkania. Mają one na celu pomoc w rozbudowaniu bazy Twoich przyszłych klientów. Z kolei narzędzie Oferty pracy umożliwi znalezienie wykwalifikowanych kandydatów, którzy dołączą do Twojego zespołu.
Posiadając firmowe konto na Facebooku mamy do swojej dyspozycji również statystyki, dzięki którym dokładnie przeanalizujesz działania odbiorców na stronie, takie jak: częstotliwość polubień, komentarzy i udostępnień postów. Ponadto możesz zapoznać się też ze statystykami konkurencyjnych stron. To doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej na temat branży i jej odbiorców. Co więcej, korzystając z narzędzia Facebook IQ, znajdziesz także statystyki dotyczące postaw i nawyków użytkowników istotnych z perspektywy firmy.
Targetowanie pozwala na odnalezienie grup osób na Facebooku zainteresowanych Twoją branżą. Dzięki użyciu odpowiednich targetów jesteś w stanie dotrzeć do osób, które interesują się proponowaną przez Ciebie ofertą, pracują w tej samej branży lub polubiły profile o podobnym charakterze.

Prowadzenie Facebook’a dla firm — jak skutecznie zwiększyć sprzedaż i zasięgi?
Harmonogram i tworzenie postów
Tworzenie harmonogramu postów sprawia, że nie zapomnisz o publikacji danego dnia. To również świetne rozwiązanie umożliwiające przygotowanie wartościowej i przemyślanej treści, która trafi na Twój profil firmowy. Do planowania, zapisywania i modyfikowania daty postów służy narzędzie Creator Studio. Staraj się tworzyć regularny harmonogram i planować posty na miesiąc, dzięki czemu nie wyjdziesz z rytmu publikacji.
Dziel się z użytkownikami zdjęciami swojego produktu bądź usługi. Warto, aby zdjęcia dodawane na stronę były barwne i zachęcały do interakcji. Pamiętaj — wstawiaj posty w odpowiednich dniach i godzinach, czyli takich, w których panuje największa aktywność użytkowników, zgodnie ze statystykami twojego konta. Oczywiście nie przesadzaj z ilością postów. Zaleca się publikację maksymalnie 4 postów tygodniowo. Zdecydowanie stawiamy na jakość, nie ilość.
Promocja postów
Pamiętaj, że same publikacje postów to nie wszystko. Jeżeli chcesz dotrzeć do większej grupy odbiorców lub pozyskać nowe kontakty, warto promować publikacje lub tworzyć indywidualne kampanie reklamowe. Trzeba oczywiście pamiętać, że umiejętne promowanie postów to podstawa. Zdecydowanie najważniejszym krokiem jest właściwe określenie grupy docelowej odbiorców, w końcu najbardziej zależy Ci na dotarciu do osób, które interesuje Twoja branża. Przy promowaniu postów, warto zastanowić się także nad tym, jaki będzie Twój budżet dzienny.
Post karuzelowy
Formatem, z którego warto korzystać, posiadając konto firmowe, jest post karuzelowy. Pozwala on na wstawienie kilku grafik, filmów, bądź produktów do jednego posta. Każdy element może posiadać własny link, nagłówek, opis lub wezwanie do działania. Posty karuzelowe stworzysz z poziomu strony na Facebooku lub w Menedżerze reklam.
Reklamy wideo
Jak pokazują statystyki, zastosowanie reklam wideo skutecznie zwiększa sprzedaż na Facebooku, dlatego na swoim profilu firmowym, warto postawić na tego typu rozwiązanie. Już na samym początku zdefiniuj grupę odbiorców. Działanie to zdecydowanie usprawni targetowanie reklam. Możesz śmiało wykorzystać grupy podstawowych odbiorców, dzięki którym w prosty sposób wyznaczysz, gdzie mają być wyświetlane reklamy. Prawidłowe dostosowanie grupy odbiorców, co prawda nie należy do najłatwiejszych, niemniej jednak wszystko jest kwestią wprawy.
Pamiętaj — weź pod uwagę kryteria takie jak dane demograficzne, lokalizacja, połączenia, zachowania oraz zainteresowania. Informacje umożliwią określenie grupy, do której ma trafić stworzony przez Ciebie materiał wideo.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, skorzystaj z narzędzia Facebook Audience Insights. Statystyki Grupy Odbiorców pozwalają na pozyskanie danych na temat osób, które są powiązane z Twoją stroną, użytkowników w grupie niestandardowych odbiorców oraz wszystkich osób na Facebooku.
Reklama wideo — cenne wskazówki
Reklamy wideo pozwalają na zaprezentowanie marki, produktów oraz usług przy pomocy filmów. Do tworzenia reklam na Facebooku służy Menedżer reklam, z kolei post zawierający wideo możesz promować na stronie. Nie zapominaj, że kreatywne przedstawienie firmy czy produktów będących w ofercie, znacząco wpływa na sprzedaż. Najważniejsze to mieć ciekawy pomysł. Możesz wykorzystać film wideo, aby przybliżyć odbiorcom historię Twojej marki. Świetnym sposobem jest również pokazanie produktów z oferty w sposób, który ukazuje ich unikatowe cechy. Pamiętaj, film nie powinien być dłuższy niż 15 sekund. Zależy Ci przecież, aby przykuć uwagę widza, zainteresować go, a nie zanudzić go zbyt długim przekazem.
Ważne! Prezentuj odbiorcom wyłącznie jeden, prosty i zrozumiały komunikat.
Jak i gdzie umieścić reklamy na Facebooku?
Reklamy na Facebooku mogą być wyświetlane na tablicy Twojego fanpage’a zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. Możliwe jest także umieszczenie reklam w prawej części ekranu strony internetowej na komputerze. Ostatnim rozwiązaniem jest audience network, czyli sieci różnych aplikacji, a także witryn internetowych należących do wydawców współpracujących z Facebookiem.
Reklamy wideo typu in-stream
W celu zwiększenia sprzedaży i zasięgów na Facebooku warto skorzystać z reklam wideo typu in-stream, które umożliwiają reklamodawcom umieszczanie reklam w materiałach wideo. Format tego typu pozwala na wydłużenie czasu oglądania, a także ułatwia dotarcie do odbiorców, których charakteryzuje bardziej złożony przekaz marketingowy. Reklamy wideo typu in-stream mogą być wyświetlane w filmach znanych wydawców i twórców, a także w partnerskich transmisjach na żywo wybranej grupy zatwierdzonych partnerów. Pierwsza reklama w wideo typu in-stream może pojawić się już po pierwszej minucie trwania filmu. Facebook umożliwia wykorzystanie materiałów mających od 5 sekund do 10 minut.